Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

shopping cart
Sytuacja związana z koronawirusem w dużym stopniu wpłynęła na wiele biznesów. W dzisiejszym artykule poruszymy temat sprzedaży na Amazon i eBay w czasie pandemii, a także opiszemy wsparcie, jakie eBay oferuje swoim sprzedawcom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elastyczność sprzedawców

Jakie praktyki stosują sprzedawcy? Przede wszystkim przygotowują się na to, że klienci zmienili swoje zachowania zakupowe. Dotychczas wykazywali się największą aktywnością w Internecie wcześnie rano lub późnym wieczorem. Obecnie są oni aktywni niemal całą dobę. Oznacza to, że sprzedawcy muszą być w gotowości non stop.

Elastyczność ta niestety dostarcza kolejnych problemów, takich jak obciążenie łańcucha dostaw oraz niedostateczną wydajność firm kurierskich. W czasie kryzysu dostawa jest naprawdę kłopotliwa, dlatego firmy coraz częściej podpisują umowy z zewnętrznymi firmami kurierskimi, takimi jak GoGlobal24.

Co najczęściej kupujemy?

ebay 881310 960 720

Amazon oferuje wiele narzędzi do śledzenia trendów zakupowej na swojej platformie handlowej. Korzystanie z nich, umożliwia dostosowanie oferty do aktualnego popytu.

Analizując historię wyszukiwanych haseł na Amazon widać ogromną zmianę. Jeszcze jesienią dominowała tam elektronika, jednak już w styczniu drugim najczęściej poszukiwanym produktem były maseczki antywirusowe. W lutym doszło do całkowitej rewolucji. Produkty ochrony przed koronawirusem stały się liderami sprzedaży. Ranking opiera się na papierze toaletowym i środkach dezynfekujących.

Obecnie wszystko wskazuje na to, że handel online stopniowo powraca do swojego wcześniejszego stanu. Jesteśmy przyzwyczajeni do obecnej sytuacji, a niezbędne produkty wróciły na sklepowe półki. Kiedy podstawowe potrzeby konsumentów zostały zaspokojone, ponownie zaczęli rozglądać się za materacami, odzieżą czy elektroniką.

eBay - Wsparcie dla sprzedawców z kontem firmowym

W ramach ochrony sprzedawców eBay wprowadził rozwiązania, które zabezpieczają status kont sprzedawcy w przypadku opóźnień lub zakłóceń w funkcjonowaniu usług pocztowych, na które nie mają wpływu. Oznacza to, że:

  • Konta sprzedawców są chronione przed obniżeniem oceny obsługi od 20 marca do 20 czerwca 2020 r.,

  • Wskaźniki opóźnionej wysyłki i anulowanych transakcji są automatycznie korygowane. Usuwana jest także liczba zanotowanych przypadków opóźnionej wysyłki czy problemy z transakcjami związane z ich anulowaniem,

  • Przypadki nieotrzymania przedmiotu w ocenie poziomu obsługi klienta oraz negatywne lub neutralne opinie są także automatycznie usuwane pod warunkiem, że poprawny numer przesyłki został podany przed skanowaniem przy dostawie, oraz gdy:

  • (w przypadku transakcji między sprzedawcą i kupującym z tego samego kraju) towar został dostarczony w ciągu 10 dni od szacowanej daty dostawy

  • w przypadku transakcji międzynarodowych) towary zza granicy są dostarczane w ciągu 30 dni od przewidywanej daty dostawy.

Koronawirus zmienił sposób funkcjonowania zarówno firm, jak i konsumentów. Świat niewątpliwie na moment stanął w miejscu, jednak powoli wszystko wraca do normy.

Obsługa zagranicznej logistyki
W GoGlobal24 kompleksowo obsługujemy zagraniczną logistykę w ecommerce.