Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

aobiznes ludzieSunrise Communications AG, największy prywatny dostawca telekomunikacyjny w Szwajcarii, wybrał platformę Comarch IoT Connect do wsparcia rozszerzenia oferty o usługi IoT.

 

Wdrożony system pozwoli operatorowi na kompleksowe przechowywanie, sprzedaż, łączenie, monitorowanie i zarządzanie wszystkimi urządzeniami IoT zarówno dziś, jak i w przyszłości.

 

W ramach projektu Comarch dostarcza produkt IoT Connect. Oprogramowanie Comarch jest zintegrowane z ekosystemem i infrastrukturą techniczną OSS/BSS i Enterprise firmy Sunrise. Pierwszy etap projektu, który obejmował pełną integrację ze środowiskiem IT i siecią operatora, rozpoczął się w ciągu czterech miesięcy od podpisania kontaktu.

 

Dzięki platformie Comarch IoT Connect, Sunrise będzie mógł szybko i płynnie wejść na błyskawicznie rozwijający się rynek IoT, uwalniając potencjał do generowania nowych przychodów z nowych rodzajów segmentów klientów.

 

– Wybraliśmy Comarch jako dostawcę oprogramowania IoT, przede wszystkim ze względu na doświadczenie organizacji i dużą elastyczność w dostosowywaniu produktu do naszych obecnych i przyszłych potrzeb, co minimalizuje zaangażowanie po naszej stronie. Wykorzystując platformę Sunrise IoT Connect możemy stworzyć dostosowane oferty dla każdego klienta w ciągu kilku minut. Dzięki takiej elastyczności, wysokiej jakości systemowi, proaktywnemu podejściu i kulturze organizacyjnej bardzo podobnej do naszej, Comarch jest idealnym partnerem dla naszego projektu IoT. Jestem pewien, że duże doświadczenie Comarch w projektowaniu produktów IoT - zarówno oprogramowania, jak i urządzeń - oznacza, że ​​firma będzie w stanie wspierać nas w przyszłych przedsięwzięciach wraz z rozwojem naszej działalności IoT - mówi Alexander Lehrmann, dyrektor rozwoju biznesu i innowacji w Sunrise.

 

Trwające wdrażanie ma na celu wsparcie zarządzania łącznością i wielu innych procesów w zakresie zarządzania produktem, sprzedaży, fakturowania i analiz dla całego ekosystemu IoT. W ramach platformy, Sunrise będzie mógł uwzględniać partnerów biznesowych i klientów oraz automatycznie publikować wszystkie wyceny i umowy serwisowe w hierarchii wielowarstwowej.

 

Platforma Comarch IoT Connect będzie obsługiwać zamawianie kart SIM, zarządzanie kartami SIM/eSIM, dostarczanie usług, rozliczanie wstępne oraz monitorowanie i obsługę alarmów w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie zostanie również wzbogacone o funkcje platformy Comarch IoT Analytics, takie jak zbieranie, agregowanie i wizualizację danych z urządzeń IoT. Nowy system działa w chmurze Sunrise i jest zintegrowany z obecnymi firmowymi platformami CRM, bilingowymi i hurtownią danych.

 

– System, który dostarczyliśmy firmie Sunrise, pomoże im zrealizować strategię mocno skoncentrowaną na innowacjach. Zdolność do dostarczania innowacyjnych produktów i usług idealnie dopasowanych do preferencji klientów indywidualnych i biznesowych, od zawsze pozwalała firmie Sunrise wyróżniać się na lokalnym rynku telekomunikacji. Rozszerzenie oferty o usługi IoT to kolejny krok w tym kierunku - mówi Jacek Lonc, dyrektor działu strategii i rozwoju sprzedaży w Sektorze Telekomunikacji w Comarch.

 

Comarch IoT Connect to kompleksowa platforma informatyczna, która pozwala firmom telekomunikacyjnym zarządzać urządzeniami, zasobami, siecią, danymi oraz operacjami w ramach ich działalności IoT. Ponadto, Comarch oferuje pełne wsparcie dla każdego rodzaju firmy, która chce uruchomić lub rozszerzyć swoją ofertę IoT, dzięki oferowanemu ekosystemowi IoT, który obejmuje oprogramowanie oraz urządzenia IoT. Operatorzy telekomunikacyjni mogą również wzbogacać swoją komercyjną ofertę IoT o inne produkty Comarch, takie jak Smart Parking, Smart Lighting, Smart Metering i Mobile Healthcare.

 


O Sunrise

Sunrise Communications Group AG (Sunrise) jest notowana na szwajcarskiej giełdzie SIX w Zurychu i jest wiodącym konkurentem na szwajcarskim rynku telekomunikacyjnym. Sunrise jest największą niekontrolowaną przez państwo firmą telekomunikacyjną w Szwajcarii, oferującą usługi mobilne, internetowe, telewizyjne i stacjonarne klientom prywatnym i biznesowym.

Sunrise oferuje największą i najszybszą sieć mobilną 5G w Szwajcarii (connect magazine 1/2020). Sunrise jest pionierem 5G i był pierwszym dostawcą, który wprowadził 5G na początku kwietnia. W grudniu zasięg Sunrise obejmował już ponad 384 miasta / miejscowości, oferując największą sieć 5G w Szwajcarii i Europie. Ponadto, Sunrise oferuje najlepszy zasięg geograficzny 4G / LTE, pokrywając ponad 96% Szwajcarii i 99,98% populacji. Zasięg 4G+ dociera do około 84,5% populacji Szwajcarii, przy prędkościach do 900 Mbit /s. Sunrise korzysta z 11 800 km ogólnokrajowej wysokiej jakośi szkieletowej sieci światłowodowej. Po stronie telefonii stacjonarnej, Sunrise dociera do około 85% gospodarstw domowych w Szwajcarii. Firma oferuje najbardziej zaawansowane technologie światłowodowe – takie jak wektorowanie, FTTS, FTTB i FTTH – dzięki długoterminowej umowie z firmą Swisscom, Swiss Fibre Net (SFN – szwajcarska sieć światłowodowa) i lokalnymi przedsiębiorstwami użyteczności publicznej.